Mögel!

Aha då hade jag tänkt skriva något av värde här också. Och int om ni tror kommer jag inte skriva om hur många mackor jag ätit eller vilket väder de är ute. Sånt tas upp i brist på annat.

Jag kan avslöja att jag upptäckt en liten skrämmande sak idag på biologin. I förra veckan gjodre vi någon slags bakterieodling på diverse saker.
Nyfiken och lite barnslig som jag är tog jag ett prov från näsan och sen ett på min tumme. Hur som helst så upptäckte jag nått som inte är riktigt riktigt. Och de var att de var mögel / Savmp som hade växit i min odling. Det som var de värsta var att det var bara jag som hade lyckas odla mördar svamp. Lite nojig som jag blev började jag på dirren tänka på en jag om 60 år, Kort tjock tant med svampar hängandes ut från näsan.  

 
Igår hade jag en sån där vettig dag.
Började städa mitt rum och det slutade i att jag satt mig på mitt atsma farmkallande golv och tittade i gammla skolkataloger och gammla skol arbeten. De som slog mit mest var alla gammla klass foton från den tiden då djuptjärn var inom mina gränser. För första gången på väldigt många år kom jag på mig själv att  jag saknar lite
den tiden. Alla meningslösa bråk om ingenting och hyss. Då var då. Sen kom manhems tiden och då var de bara och välja "Tuff" eller "Töntig". 
Tjollahopp!

Kommentarer
Postat av: fiffo

jag ska försöka fixa din blogg nu ditt fiskhuvve.. eller sen.. om jag hinner

2008-02-22 @ 15:20:27
URL: http://fiffomiffo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0